onsdag 24 oktober 2007

Tofflor


Nu har vi gjort tre par tofflor med hjälp av tvättmaskinen och ett utav dem blev faktiskt bra! Man gör så här: Först tovar man fast ullen på en frigolitfot i rätt storlek, med händerna, så att den sitter bra. Sen stoppar man foten i en plastpåse med många små hål i plus lite såpa. Därefter stoppar man in den i tvättmaskinen och tovar (tvättar) den i cirka 40 minuter. Sen klipper man upp toffeln och plockar ut frigolitfoten. Då har man en finfin toffel som man kan dekorera på olika sätt om man vill! På bilden ovan ser ni en frigolitfot med lite vit ull på sidan om, en toffel som håller på att bli dekorerad med hjärtan och en färdig toffel med fasttovade dekorationer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta tofflor! Jag känner en liten flicka som önskar sig ett pat i julklapp ;-)
/Storasyster

Elin sa...

Hej! Har du startat en blogg utan att säga nått! Skämmes ;-)
Jag vet två småkillar som också kan tänka sig ett par i julklapp!
/andra storasystern

Anonym sa...

Kanske, blir det några att växa i i så fall... Vi har bara frigolitfötter i storlek 38/39...

Elin sa...

..men då kan JAG offra mig på ett par istället, det går så bra så
;-) Liknande dom i mitten - dom blev favoritet, råsnyggt med påsytt hjärta.

Go natt!

Elin sa...

Eller ännu bättre jag kan ju köpa ett par av dig! Du måste ju faktiskt tjäna en hacka när du jobbar så hårt :-)

Anonym sa...

Kanske det kanske, i så fall efter jul, just nu har vi både mycket att göra och så ska man ju inte avslöja för mycket när det gäller julklappar... :-)